Oleg Wie? zul je vragen? Oleg is al jaren iemand die mij via zijn bijdragen op LinkedIn inspireert om een betere trainer te worden. Hij heeft op LinkedIn meer dan 1.000.000 volgers en heeft daar meer dan 200 artikelen geschreven.

Enkele quotes:

  • Je gaat toch geen slimme mensen aannemen om ze daarna door micromanagement in hun ontwikkeling te boycotten? Neen, je neemt slimme mensen aan zodat ze dingen gaan doen waarvan jij niet eens wist dat dat mogelijk was!
  • Het belangrijkste voor een organisatie zijn niet de klanten, maar trouwe, loyale medewerkers. Als jij als manager goed voor hen zorgt, zullen zij goed voor de klanten zorgen.
  • Employees stay when they are

    Employees stay when they are

Dus de taak voor een manager is duidelijk:

  1. Zorg dat er mogelijkheden zijn voor je medewerkers om zich te ontplooien
  2. Behandel hun problemen alsof het jouw problemen zijn
  3. Sta achter hen en steun hen
  4. Behandel ze rechtvaardig
  5. Wees eerlijk

Advies: Neem eens een kijkje op LinkedIn bij Oleg Vishnepolsky en wellicht word ook jij geïnspireerd door zijn artikelen en filmpjes?