Onze categorieen
Leidinggeven
Leidinggeven is het bereiken van resultaten met en door andere mensen. Onze artikelen nemen je mee in de vele kwaliteiten die een leider nodig heeft
Lees meerCommunicatie
Communicatie is de basis van alle menselijke interactie. In onze artikelen leest u veel praktische tips waar u direct wat mee kunt
Lees meerCoaching en coachend Leidinggeven
Leiden op basis van vragen stellen en luisteren, hier lees je meer verdiepende artikelen over de coachende leider
Lees meerLeiderschap
In de categorie leiderschap vindt u de artikelen die over leiderschap (en de verschillen met leidinggeven) op onze site verschenen zijn.
Lees meerPersoonlijke effectiviteit
In deze categorie artikelen voor mensen die willen werken aan de verbetering van hun persoonlijke effectiviteit
Lees meerTeams
Hoe krijg je teams die optimaal met elkaar samenwerken en zo het onmogelijke waarmaken?
Lees meerTimemanagement
In deze categorie treft u artikelen aan over methoden om je energie optimaal aan te wenden om je doelen te bereiken
Lees meerEnneagram
Via 9 persoonlijkheidstypes kunnen we meer over onszelf en de mensen om ons heen leren. Hier een bron aan informatie
Lees meerAlle artikelen
Maak een to do lijst
We raden uiteraard niet aan om hem op je onderarm te tatoeëren, maar het volgende raden we wel aan: Noteer eerst al je taken in willekeurige volgo...
Lees meerMiddle manager of senior manager?
Stel jezelf eens de vraag: wat ben ik nu en wat wil ik over 5 jaar zijn? Middle management Je geeft leiding aan een team medewerkers dat voornameli...
Lees meer8 eigenschappen van effectieve Google managers
Google heeft 3 jaar geleden een zeer uitgebreid onderzoek afgerond naar de 8 eigenschappen van effectieve Google managers. Het onderzoek gaf Google...
Lees meerHoe vertrouwenwekkend ben jij?
David Maister, een Amerikaanse adviseur met goeroe-status formuleerde reeds in 2000 zijn ‘Trust Equation‘. Uitgangspunt: (zakelijk) suc...
Lees meerBespaar 1 uur per week door de Eisenhower-matrix
‘Urgente zaken zijn zelden belangrijk en belangrijke zaken zijn zelden urgent’ – Dwight D. Eisenhower In 1989 verscheen Covey’s boek: 7 eigen...
Lees meerPrioriteiten stellen en daar aan vast houden
In zijn boek ‘De zeven eigenschappen van effectief leiderschap’, zegt Covey: de essentie van time management kan worden samengevat in één zin: orga...
Lees meerFormuleren van je doelen en hoe ze te bereiken
‘‘Een persoon die niet weet wat hij wil, wordt (vaak tegen zijn zin) opgenomen in de plannen van anderen” Dus; als je bepaalde d...
Lees meerJouw bucket list voor deze zomer
De term ‘bucket list’ is afgeleid van de Engelse uitdrukking ’to kick the bucket’ in de betekenis van het loodje leggen. Op...
Lees meerEen gezonde balans tussen werk en privé
Definitie: de mate waarin iemand gelijkelijk tevreden is met het werk- en privé leven Hoe staat het met jouw werk – privébalans? Er is overig...
Lees meer